Header Ads Widget

"Senaryo yazıp, oyun kurup, perdeyi açıp ülkeleri işgal etmeye onay vermeyeceğiz"

Suriye’den dönen CHP Genel Başkan Yardımcısı Prof.Dr Güler: ”Biz senaryo yazıp, oyun kurup, perdeyi açıp ülkeleri işgal etmeye onay vermeyeceğiz”dedi

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekili Prof.Dr. Birgül Ayman Güler, ”Biz senaryo yazıp, oyun kurup, perdeyi açıp ülkeleri işgal etmeye onay vermeyeceğiz” dedi.

Suriye Kadınlar Birliği’nin daveti üzerine, 30 Ekim Pazar günü 6′sı CHP’den 38 kişilik bir grupla Suriye’ye gittiklerini ve Halep, Şam, Laskiye’de çeşitli panellere katıldıklarını, çarşı pazar gezdiklerini, Suriyelilerle konuştuklarını belirten CHP Genel Başkan Yardımcısı Güler Türkiye’ye döndükten sonra Hatay Havaalanı’nda açıklamalarda bulundu.

Suriye ile ilgili olarak televizyonlarda batı kaynaklı haberlerlerin yer aldığına dikkat çeken Güler, bu haberlerin son derece rahatsız edici ve kendilerine söylenenlerden farklı olduğunu belirterek şunları söyledi;

”Biz gerçeğin peşindeyiz. Neler olup bittiğini bizzat görerek ne olup bittiğini anlamak istedik. Daha önce Genel Başkan Yardımcımız Faruk Loğoğlu başkanlığında bir heyet oluşturulmuştu. Bu heyet Suriye’ye gitmişti. Elimizde bu heyetin izlenimleri de vardı. Geçtiğimiz günlerde, Suriye Kadınlar Birliği, kadınların gelip Suriye’deki durumu görmesini istemişlerdi. Bunun üzerine 6′sı CHP’den oluşan 38 kişilik bir grupla Suriye’ye gittik. Orada 4 gün kaldık. Halep, Şam ve Lazkiye’de temaslarda bulunduk. Yalnızca yöneticilerden değil, sıradan insanlarla görüşme şansına kavuştuk. Yaptığımız görüşmelerde çok sıcak ve içten karşılandık. Bu ortamda üç il çerçevesinde ve yaptığımız görüşmelerde yönetimin uyguladığı vahşet gibi bir şeyin, bir iç savaşın olmadığını söylemek istiyorum. Suriye’de bizim gördüğümüz ve genel olarak bilinen belli noktalarda çeşitli çatışmalar var. Bunlar terör örgütü faaliyeti olarak isimlendirilebilir. Suriyeliler, Türkiye ile Suriye’nin düşman olamayacağını söylediler.”

Suriyelilerin Yayladağı, Reyhanlı ve Altınözü kamplarıyla ilgili çok rahatsız olduklarını da kendilerine ilettiklerini belirten Ayman, ”Suriyeliler, bu kamplarda olup bitenleri anlatıyorlar. TBMM’de kamplarla ilgili bir araştırma açılmasını talep edeceğiz. Bu kampları ziyaret etmek için gerekli izin başvurularını yapmayı düşünüyoruz. Söylenenlerin önemli bir kısmının gerçek olabileceğine ihtimal vermiyoruz. Gerçek olmayan şeyleri ilan etmek lazım. Gerçek olanların da söylenmesi gerek” diye konuştu.

Suriye’den ‘hem ülkeyi hem bölgeyi ateşe sürükleyebilecek senaryo ve oyunlara geçit vermemek gerek’ duygusuyla döndüklerini belirten Ayman, şöyle devam etti:

”Suriye’nin zamanında PKK’ya destek verdiğini biliyoruz. Biz bundan uzun yıllar çok rahatsız olduk. Bugün onlar PKK’ya destek verdi diye o ülkede gerçekleştirilen eylemlere Türkiye’nin destek vermesi gerekmiyor. O yanlıştı. Yanlış yanlış yapılarak düzeltilemez diye düşünüyoruz. Burada gördüğümüz şey, daha çok elde ettiğimiz izlenim sonuç; bir senaryo var. Senaryo sahipleri oyun kurmuşlar, o oyunu oynamak üzere perdeyi açmışlar. Suriye’nin iç işlerine karışma bir gerçek olarak ortaya çıkmış, Endişe şu, Suriyeliler bundan endişe ediyor, biz de endişe ile döndük. Kuzey Afrika ülkelerine ve diğer Ortadoğu ülkelerindeki olaylar gibi ‘bizim ülkemiz de işgal edilecek’. Bu son derece önemli bir problem. Bunun Türkiye’de çok kuvvetle dile getirilmesi gerekiyor. Biz senaryo yazıp, oyun kurup, perdeyi açıp ülkeleri işgal etmeye onay vermeyeceğiz. Ülkelerin egemenliğini, dışa karşı bağımsızlığını herkesten önce Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’nin yurttaşları olarak biz savunacağız. Hem ülkeyi hem bölgeyi ateşe sürükleyebilecek bu tarz senaryo ve oyunlara geçit vermemek gerek duygusuyla döndük Suriye’den. Öyle bir şey ki kazanılacak diye beklenen hiçbir kazanç ödenecek bedele değmez.”

Cumhuriyet Halk Partisi heyeti, çalışmalarını, CHP Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekili Prof. Dr. Birgül Ayman Güler başkanlığında, CHP İzmir Milletvekili Prof. Dr. Hülya Güven, CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. Candan Yüceer, Türk Kadınlar Birliği Genel Başkanı ve CHP Parti Meclisi Üyesi Avukat Sema Kendirci Uğurman, CHP Kadın Kolları Genel Sekreteri Seniye Nazik Işık, eğitimci Saadet Şen Öner ve CHP Hatay Merkez ilçe Kadın Kolları Başkanı Bilgen Durmaz ile yürüttü.

Prof. Dr. Birgül Ayman Güler bir soru üzerine, görüşmelerde en çok duyduğumuz, “Recep Tayyip Erdoğan neden böyle yaptı. Aramızda 57 anlaşma yapmıştık. Neredeyse aramızdaki sınırı kaldıracak kadar yakınlaşmıştık. Türkiye bizim günlük yaşamımızın içindeydi. Örneğin üzerimizdeki elbiseler Türkiye’den gelmişti. Recep Tayyip Erdoğan neden değişti, anlamadık.” cümleleri oldu.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Güler Suriye’de sık sık dile getirilen dilek, “Biz düşman değiliz, Tayyip Erdoğan başkanlığındaki Türk Hükümeti terör gruplarına destek vermesin.” dileğidir.

Çıkış yolu Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği yoldur: “Yurtta sulh, cihanda sulh.”